Saturday, December 14, 2013

2005...LANGKAH PERTAMA



APA MATLAMAT HIDUP ? APA SUMBANGAN KEPADA UMMAH ? APA BEKALAN YANG AKAN DIBAWA ?

Perjalanan menuju Allah tidak tahu berapa lama tempohnya...singkat atau lama tempoh hidupku nanti...adakah ada sumbanganku pada ummah ? adakah ada bekalan amal kebajikan akan aku bawa nanti? adakah kuburku salah satu dari taman syurga Allah ?

Perjalanan menuju kejayaan dunia dan akhirat aku mulakan secara mendalam mulai 2011. Walaupun langkah pertama sudah lama bermula.

Untuk menjayakan matlamat ke syurga ini, aku memilih jalan2 ilmu, mengutip ilmu di sepanjang jalan2 kehidupan sama ada percuma atau berbayar. Semoga perjalanan menuju syurga Ilahi ini dipermudahkan Ilahi sehingga ke hujungnya, bergembira di sana bersama ahli-ahli syurgaNya. Insya Allah. Aku hanya hambaNya, mengharapkan syurga Allah sebagai pemukiman abadi nanti. Aku hanya pinjaman.

Sebelum melangkah keluar dari kepompong yang lama, aku banyak bertanya pada diri :
  • Apakah tujuan ciptaan aku di dunia ini ?
  • Apakah pengakhiran aku nanti ?
  • Di manakah nanti tempat pemukiman aku nanti ? 
  • Siapakah KUNCI Kejayaan aku nanti ?

No comments:

Post a Comment